- Et vendepunkt i livet

Livet på efterskolen

Livet på en efterskole er på alle måder anderledes end det, du kender hjemmefra. Du er hele tiden sammen med dine venner, du får oplevelser for livet, du udvikler dig helt enormt på en enkelt år, og du skal selv vaske tøj og gøre rent.

På Magleby Efterskole har vi en ret spændende hverdag, hvis vi selv skal sige det. Men i løbet af året kan du glæde dig til ture og oplevelser, som lige er lidt ekstra sjove! Her kan du se en oversigt over et helt år kalender 2023 og kalender 2024.

En typisk dag på efterskolen

Her er et skema over en typisk dag på efterskolen.

Morgen

Formiddag

Eftermiddag

Aften

Køkkentjansen

På Magleby Efterskole er køkkenpersonalet på en 3 årig uddannelse i at skabe et pædagogisk læringsrum i køkkenet.
Køkkentjansen skal give de unge evnerne, lysten og modet til at tage vare på egen sundhed, andres sundhed og klodens tilstand.

1-årig pædagogisk og didaktisk opkvalificering af efterskolepersonalet
Køkkentjansen under lup fokuserer først og fremmest på en pædagogisk opkvalificering af efterskolernes køkkenpersonale gennem et inspirerende forløb af kurser og workshops, hvor medarbejderne klædes pædagogisk på i rollen som kulinariske vejledere for efterskoleeleverne.

½-årig klimavenlig og madfaglig opkvalificering af efterskolekøkkenet

Køkkentjansens Klimakøkken er en overbygning til Køkkentjansen under lup. Køkkentjansens Klimakøkken fokuserer dels på elevernes læring om klimavenlig madlavning og dels at omstille efterskolens måltider i en mere klimavenlig retning ved at styrke køkkenpersonalets fokus på maden på tallerkenerne og madspild.

ME & WE

På Magleby Efterskole er medarbejderne uddannet til at arbejde med elevernes “sociale muskler”.
Vi læner os op ad konceptet Me&We.

Formålet med Me&We er at styrke unges sociale kompetencer, sociale relationer og sociale fællesskaber for at give dem et værn mod mistrivsel.

Læs om Me&We her: https://efterskole.meandwe.dk

Elev- og forældrehåndbog

Her får du svar på de fleste spørgsmål vedr. telefontider, regler på skolen, brug af udstyr m.m. Du kan læse mere her.
Vores links virker ikke lige nu så her er Pakkelisten:

PAKKELISTE

• Almindeligt hverdagstøj

• Overtøj og sko til årstiden

• Regntøj og gummistøvler

• Bøjler til skabet

• Toiletsager

• Håndklæder og badetøj

• Idrætstøj (udendørs løbesko og løbetøj)

• Arbejdstøj (til kunst og håndværk)

• Dyne og hovedpude

• Sengetøj og lagen (to sæt)

• Sovepose (Friluftsliv)

• Lovlig cykel med lygter, lappegrej og pumpe

• Cykelhjelm

• Skoletaske

• Hængelås til skab

• Bærbar computer og høretelefoner med mikrofon

• Penalhus med skriveredskaber

• Vinkelmåler, tegnetrekant og passer

• Lommeregner med X^2, √, farver osv.

• Drikkedunk

• Medicin (også håndkøb som smertestillende, allergimedicin mv.)

Fritid

Du har fri om eftermiddagen, når du ikke har valgfag. Vi har ikke mange lektier for på Magleby Efterskole, og derfor kan du bruge fritiden på at være sammen med dine venner, dyrke dine interesser eller cykle en tur til Bagenkop (med cykelhjelm).

Der er i mulighed for at gå til sport eller andre aktiviteter i de lokale klubber og foreninger, eller du kan træne i Bagenkop Familie Fitness.

Weekender

En weekend på Magleby Efterskole begynder fredag eftermiddag klokken 14:30. I weekenderne sker der altid noget sjov og hyggeligt. Det kan fx være filmaften, cykeltur, udflugt, jagt, badetur, bålhygge, kniv-workshop, madweekend med treretters menu, svømmetur eller juleshoppetur.

De fleste weekender er det frivilligt, om du vil blive på skolen eller tage hjem. Der er nogle weekender, som er blive-weekender, men det er ganske få. Det er typisk i forbindelse med forældredage.

Ture og rejser

På Magleby Efterskole er vi på en rejse til udlandet og en tur i Danmark.
I vinteren er vi på snetur, det kan være Østrig, Sverige eller Norge. Vi kalder det SNE-tur da aktiviteterne kan variere mellem at stå på ski og andre sneaktiviteter. Det vigtigste er, at vi tager afsted sammen og får nogle fælles oplevelser.

I foråret (de tre dage før påske) er vi på tur med årgangen. 8., 9., og 10. klasse hver for sig til en destination i Danmark.

Følg med i hverdagen

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed with the ID 1 found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.