Om skolen

Magleby Efterskole er for ordblinde unge. Men vi er også alt det, en helt almindelig efterskole er: oplevelser, friluftsliv, sport, musik, kærlighed, venner, grin, tudeture og et år, du aldrig glemmer!

Et efterskoleår hos os kan blive dit vendepunkt for livet – fagligt, socialt og personligt.

Vi tror på, at alle kan bidrage til fællesskabet

Magleby Efterskole har 86 elever, og vi går op i at bygge gode fællesskaber, hvor alle er velkomne. Vi tror på, at alle har noget at bidrage med, og et efterskoleår er fantastisk til at finde ud af, hvor det er lige præcis, du skinner.

På Magleby Efterskole møder du fantastiske nye venner og dedikerede voksne, som vil dig. Du bliver udfordret. Men, du udvikler dig også, lærer  nye sider af dig selv at kende og finder ud af, at du kan ting, du slet ikke troede.

På Magleby Efterskole mener vi, at du kan lære lige så meget udenfor som i klassen. Derfor prioriterer vi udflugter, fag og valgfag, hvor du kommer ud og møder erhvervslivet, oplever Langelands fantastiske natur og bruger hoved, hænder og sanser på nye måder.

Vores mange valgfag fokuserer på friluftsliv, kreativitet og bevægelse. De giver dig succesoplevelser og et tiltrængt pusterum. Men du får også mulighed for at omsætte viden fra boglige fag som matematik, dansk eller naturfag til noget konkret og praktisk, når du skal beregne afstand i bueskydning og jagt, læse op til dykning eller måle vinkler i håndværk.

Det er et krav for at at gå her, at du er testet ordblind i gul eller rød kategori.

Vi oplever, at det er en lettelse for mange ordblinde teenagere at gå i en klasse, hvor de andre elever har de samme udfordringer som én selv.
Vores tilgang er at møde dig, hvor du er, og ikke hvor du “burde” være. Vi starter ud fra dit faglige niveau og hjælper dig fremad i dit tempo. Der er en voksen til ca. 10 elever, så der er altid nogen at tale med og tid til hjælp og støtte.

Vores tidligere elever fortæller tit, at Magleby Efterskole var det vendepunkt i skoletiden, hvor de for alvor rykkede sig fagligt, men også lærte at tro på sig selv og følge deres drømme.

Det er vores allervigtigste opgave at give vores elever dén oplevelse hver dag.