Sådan søger du en plads på Magleby Efterskole

Her er 4 trin til hvordan du søger om optagelse på efterskolen.

Trin 1 - Bestil et opkald

Udfyld kontaktformular til vores optagelseskoordinator, så kontakter vi jer hurtigst muligt herefter.

Trin 2 – Besøg os på efterskolen

Når vi har modtaget dette, kontakter vores optagelseskoordinator jer, og I aftaler et besøg, hvor der vil være en samtale og en rundvisning. Det tager i alt ca. 1½ time.

Trin 3 – Eftersend dokumenter

Når I har været i kontakt med vores optagelseskoordinator, beder vi jer om at sende relevant dokumentation:

• Ordblindetest
  • Skoleudtalelse*
  • Andre relevante dokumenter**

Trin 4 – Efter besøget

Efter besøget får I en mail, hvori vi bekræfter, om vi kan tilbyde jer en plads. I skal derefter indbetale et indmeldelsesgebyr på 2.000 kr. inden for 14 dage.

*Skoleudtalelse fra nuværende skoletilbud – skal indeholde oplysninger omkring elevens faglige niveau, elevens ressourcer og udfordringer, fremmøde, hvordan eleven fungerer socialt i klassen, i undervisning og på skolen generelt.

**Hvis der er andre relevante papier

Lidt om økonomi

Det koster 2.500 kroner om ugen at være efterskoleelev på Magleby Efterskole i et skoleår der varer 42 uger.

Prisen inkluderer kost, logi, undervisning, rejser og ture. Der er egenbetaling på nogle valgfag.

Alle elever er berettiget til elevstøtte fra staten. Egenbetalingen afhænger af af husstandens indkomst to år før skolestart (ved skilsmisse: bopælsforælderens og eventuel samlevers samlede indkomst). Læs hvor meget støtte, I kan få. I nogle tilfælde er der særlige muligheder for ekstra støtte til efterskole-ophold

Efterskolebussen

Måske lyder Sydlangeland langt væk fra, hvor du bor, men bare rolig! Efterskolebussen stopper ved Magleby Efterskole hver fredag eftermiddag og søndag aften, så du kan komme nemt hjem på weekend og tilbage igen. Den har stoppesteder i bl.a. Vejle, Odense, Aarhus og København.

Som ekstra bonus hygger og snakker du med elever fra dine egen og andre efterskoler på vej hjem i bussen.

Se Efterskolebussens køreplan til og fra efterskolen, eller se et kort over Efterskolebussens stoppesteder.
(Stoppesteder og priser er vejledende)

Du køber billet i Efterskolebussens app til iPhone
eller Efterskolebussens app til Android. Her kan du læse en vejledning til appen med billeder.

Pakkeliste

• Almindeligt hverdagstøj
  • Overtøj og sko til årstiden
  • Regntøj og gummistøvler
  • Bøjler til skabet
  • Toiletsager
  • Håndklæder og badetøj
  • Idrætstøj (udendørs løbesko og løbetøj)
  • Arbejdstøj (til kunst og håndværk)
  • Dyne og hovedpude
  • Sengetøj og lagen (to sæt)
  • Sovepose
  • Lovlig cykel med lygter, lappegrej og pumpe
  • Cykelhjelm
  • Skoletaske
  • Hængelås til skab
  • Bærbar computer og høretelefoner med mikrofon
  • Penalhus med skriveredskaber
  • Vinkelmåler, tegnetrekant og passer
  • Lommeregner med X^2, √, farver osv.
  • Drikkedunk
  • Medicin (også håndkøb som smertestillende, allergimedicin mv.)

Følg med på Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed with the ID 1 found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.