Kunst - Udfold dig kunstnerisk og prøv dine kreative idéer af

Kan du li’ at bruge din fantasi og gøre dine idéer til virkelighed? Har du mod på at udvikle dig kunstnerisk og kaste dig ud i kreative projekter? Valgfaget kunst er til dig, som har lyst til at udvide din forestilling om hvad kunst er, og hvad kunst kan.

Fordyb dig i projekter, materialer og teknikker

Du skal vælge kunst som valgfag, hvis du har lyst til at udtrykke dig kreativt og visuelt. Du skal hverken kunne tegne eller male. De bedste kunstværker er skabt af folk, som ikke kan slå en lige streg på papir. Du skal derimod være nysgerrig, opfindsom, fantasifuld og have lyst til at fordybe dig i noget, som du ikke kan læse i bøger.

Valgfaget Kunst åbner et rum, hvor du kan eksperimentere med stil, form, farver og ideer. Vi skal lave kunst, snakke om kunst og ikke mindst se på kunst. Det er svært at definere kunst. Og det er endnu sværere at svare på, hvad der kendetegner et godt kunstværk. Kunst er som udgangspunkt, hvad du beslutter dig for, er kunst. Det er op til dig.

Du kan vælge at udtrykke dig gennem

malerier, skulpturer, figurer, sy-projekter, kul-tegninger, linoleumstryk eller noget, du selv finder på. Hvis du ikke selv har et projekt, du gerne vil arbejde med, kan du deltage i fælles aktiviteter. Vi kan fx finde på at arbejde med at skabe illustrationer til danske stile, tegne portrætter uden at løfte blyanten eller udsmykke spisesalen, så resten af skolen har noget spændende at kigge på.

Malerier

Skulpturer

Figurer

Sy-projekter

Kul-tegning

Instruktører

Mads Thomsen

Kunst Underviser

Mads er uddannet billedkunstner og en sand mester i linoleumstryk. Mads er meget nysgerrig på elevernes ønsker og går med på de fleste ideer, hvad enten det er graffiti, akvarel eller skulpturer man har lyst til at give sig i kast med.