Dykning

Fantaserer du om skibsvrag, farverige fisk og eventyr under vandet?

Gør drømmen til virkelighed på Magleby Efterskole og tag dykkercertifikat i Det Sydfynske Øhav. Bliv ægte SCUBA-dykker med dykkercertifikat.

I valgfaget dykning lægger vi ud med at tage et SSI Open Water-certifikat (SSI: SCUBA Schools International), som giver dig mulighed for at dykke ned til 18 meters dybde. SCUBA-dykning er dykning med maske, regulator og luftflaske. Derfor lærer du i valgfaget først og fremmest at håndtere udstyret og begå dig under vand. Det kan være grænseoverskridende at skulle ud i det mørke dybe hav, men Magleby Efterskoles to dykkerinstruktører skal nok hjælpe dig til en tryg succesoplevelse.

er en blanding af teori, øvelser og dyk.

Teori om fysiologi

Undervands-kommunikation

Tryk & vandets påvirkning af kroppen

Dykning

Undervandseventyr

Vi skal bl.a. gennemgå teori om fysiologi, undervands-kommunikation, tryk og vandets påvirkning af kroppen. Vi skal igennem sikkerhedsøvelser, snorkelteknik og øvelser, som gør dig fortrolig med udstyret. Det kan være at afmontere din maske og regulator (og kunne få det på igen) eller tage din BCD (Bouancy Control Device) af og på for at blive fortrolig med udstyret.
Derudover skal vi selvfølgelig ud og dykke en masse, så du kan opleve alt det spændende, som havet i Danmark har at byde på. Og du kan godt glæde dig til nogle helt særlige naturoplevelser mellem fisk og planter.

Praktiske informationer

Aktiviteter, ture og samarbejder

Teori, øvelser og dyk

Undervisning i svømmehal og åbent hav

Dyk på 18 meter i Lillebælt

Udstyr

Medbring badetøj og håndklæde

Vi har alt andet udstyr som dykkerdragter, BCD’er (dykkerveste), iltflasker, svømmefødder, snorkler, regulatorsæt, masker mv.

Egenbetaling

5.000 kroner

Rødme Dyk

Vi samarbejder med uddannede instruktører og hjælpeinstruktører, der både har undervisningserfaring og et stort antal dyk på CV’et.