Golf

Har du lyst til at lære at spille golf? Eller spiller du måske allerede?

Valgfaget golf er for dig, som kan lide en sport med stolte traditioner, muligheden for at udvikle dig og tid til at grine og hygge sig. Lær din krop at kende og træn op til golfkørekort. I valgfaget golf på Magleby Efterskole er du velkommen som både begynder og øvet. Det er ligemeget, om du har holdt en golfkølle før eller ved eller ved, hvad en tee er. Det vigtigste er, at du har mod på at lære det.

Vi har en meget praktisk tilgang og lærer ved at prøve ting af på banen. Det kan fx være, hvordan din kropsholdning eller det rigtige greb på køllen gør, at du får bolden til at flyve afsted. Undervisningen foregår hos Langelands Golf Klub i Humble, som kun ligger fire kilometer fra skolen.

Du lærer golfspillets regler, slag, teknikker og etikette at kende.

Vi øver teknik og slag på klubbens driving range og træningsområder, og spiller på Par 3-bane. Hvis du bliver rigtig god, er der der mulighed for at prøve at spille på en større bane. Valgfaget golf er bygget op om Golfkørekortet. Vi skal prøve kræfter med langt spil (fra tee-sted og fairway) og det korte spil (slag på banen som chip, pitch, bunkerslag og putt). Du kan aflægge prøve til golfkørekort, hvis du har lyst. Det er ikke et krav.

En mere end 500 år gammel sport fra Skotland.

En vigtig del af golfspillet er traditioner og den måde, vi er sammen om spillet på. Vi går op i at hygge os og have det sjovt sammen. Det betyder, at vi griner sammen, tager hensyn, opmuntrer og hjælper med gode råd til at blive bedre. Vi går som regel rundt i små grupper af 3 til 4 mennesker, og når vi er i golfklubben følger vi international golf-etikette. Det betyder fx, at vi giver hinanden hånd efter hver runde, roser for gode slag og siger pænt “tak for spillet”.

Hvis du vælger golf som valgfag, vil du få et frirum, hvor du både er aktiv og kan gå og hyggesnakke med dine venner. Men du vil også opleve, at du kan forbedre din disciplin, koncentration og evnen til at øve dig for at blive god til noget både på golfbanen og i klasselokalet. Golf-eleverne må spille i fritiden på egen hånd.

Praktiske informationer

Aktiviteter, ture og samarbejder

Vi spiller hos Langelands Golf Klub, men kan også finde på at besøge andre golfklubber

Udstyr

Eget udstyr er ikke et krav

Skolen har golfkøller, tees, bolde, flag mv.

Egenbetaling

Ingen egenbetaling

Instruktører

Torben Sindet

Golf Underviser

Torben har spillet golf i ti år. Han er bidt af alle slags boldspil og har været idrætslærer på efterskoler i mange år. I sin fritid er han tennistræner.