Design

Drømmer du om at udforske din kreativitet og skabe noget unikt? På vores efterskoles linjefag Design får du mulighed for netop dette! Her får du frihed til at udfolde din kunstneriske side og arbejde med en bred vifte af materialer og teknikker.

Hvad kan du forvente? Eksperimenterende undervisning Hos os handler kunst og design om at tænke ud af boksen. Vores dygtige undervisere hjælper dig med at eksperimentere og finde din egen stil gennem inspirerende projekter og spændende udfordringer. Vi arbejder med alt fra tegning og maleri til skulptur, grafik og digitale medier.Kom og vær med! Hvis du er nysgerrig og klar til at udforske din kreativitet, så er linjefaget Kunst og Design noget for dig. Du behøver ikke at have nogen forudsætninger for at deltage, bare kom og vær med.

Udflugter og inspiration: Vi tror på, at kunst og design også handler om at blive inspireret af verden omkring os. Derfor arrangerer vi ture til museer, gallerier og kunstudstillinger, hvor du kan opleve værker fra både etablerede og nye kunstnere. Disse udflugter giver dig indblik i forskellige kunstformer og hjælper dig med at finde inspiration til dine egne projekter.

Projekter og udstillinger: Gennem året vil du deltage i forskellige projekter, hvor du kan udforske dine interesser og samarbejde med dine medstuderende. Vi afslutter året med en kunstudstilling, hvor du får mulighed for at vise dine værker frem. Vi udsmykker også gerne spisesalen med vores kunstværker.

Personlig udvikling Linjefaget Design: handler ikke kun om at lære teknikker og skabe kunstværker. Det handler også om personlig udvikling, om at opdage og styrke dine kreative evner, og om at blive en del af et fællesskab, hvor kunst og design er i centrum. Du vil udvikle din evne til at tænke kreativt og kritisk, samarbejde med andre og præsentere dine idéer.

Designere

Mads

Mads Arbo Thomsen, uddannet billedkunstner ved Det Kgl. Danske Kunstakademi.

Vivi

Vivi Lolk, folkeskolelærer og ildsjæl, som brænder for at udforske AI i kunsten sammen med jer.

Mette Line

Mette Line Wøldike Kristensen, uddannet beklædningsformgiver, tekstiltrykker og folkeskolelærer.